Tussenkomst ziekenfonds

Je kan via het ziekenfonds een deel van de kostprijs van het weekend en kamp terugkrijgen. Bij sommige zelf ook een deel van het lidgeld. Informeer bij je ziekenfonds naar het juiste formulier en bezorgd dit formulier aan de leiding.

Afhankelijk van uw inkomen kan u ook recht hebben op een vrijetijdskorting, meer info kan u verkrijgen via Sociaal Huis Kuurne.

Ouders kunnen ook de kosten voor de opvang van kinderen beneden de 12 jaar inbrengen als vermindering van hun belastbaar inkomen. Ze kunnen de kosten van deelname aan vakantieprogramma’s in 2019 al op hun belastingsbrief 2020 inbrengen. Om deze kosten te kunnen aftrekken, moet je over een attest beschikken. Dit attest krijg je van de jeugdbeweging zelf.

Informatie hieronder onder voorbehoud, voor de meest recente info kunt u terecht op de website van uw ziekenfonds.

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: Nee
Tussenkomst weekend/kamp: €5 per dag (tot €100 per jaar)

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: Nee
Tussenkomst weekend/kamp: €4 per dag (tot 20 dagen per jaar)

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: €20 per jaar (franchise van €10 per jaar)
Tussenkomst weekend/kamp: €5 per dag (tot €100 per jaar)

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: €15
Tussenkomst weekend/kamp: €5 per nacht (tot 10 nachten per jaar)

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: Nee
Tussenkomst weekend/kamp: €5 per dag (tot €100 per jaar)

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: Nee
Tussenkomst weekend/kamp: €5 per dag (tot €120 per jaar)

Tussenkomst Inschrijvingsgeld: €10 per jaar
Tussenkomst weekend/kamp: €5 per dag (tot 10 dagen per jaar)

Voor dit document hebt u Acrobat Reader nodig. Download deze eventueel bij Adobe

Fiscale aftrekbaarheid jeugdkampen

Ouders kunnen de kosten voor de opvang van kinderen beneden de 12 jaar inbrengen als vermindering van hun belastbaar inkomen. Ze kunnen de kosten van deelname aan vakantieprogramma’s in 2017 al op hun belastingsbrief 2018 inbrengen. Om deze kosten te kunnen aftrekken, moet je over een attest beschikken. Dit attest krijg je van de jeugdbeweging zelf.

Hoe gaat dit bij ons te werk?
Wie een attest wilt, laat dat weten aan de leid(st)er van zijn kind. Die noteren de gegevens en zenden die door naar het gemeentebestuur, die de attesten regelt. De jeugddienst maakt de attesten op en zendt die gedurende de maand februari op naar de ouders.